Likom Gusto ERP – Satın Alma

Büyük ve orta ölçekli kuruluşlar için geliştirilmiş
Kurumsal Kaynak Planlama Yazılımı

Satış PazarlamaSatın AlmaÜretim PlanlamaStok YönetimiFinansMuhasebeİnsan KaynaklarıSabit KıymetBütçe - Gelir GiderBPMDaha Fazlası

Satınalma

Likom Gusto ERP Satınalma Yazılımı ile değişik birimler tarafından talep edilen hammadde, malzeme, ürün, hizmet ve sabit kıymetlere ait satın alma taleplerinin bölümler bazında oluşturularak izlenmesi, alınan tekliflerin ve verilen siparişlerin anlık değerlendirilmesi ile etkin kaynak kullanımı sağlanarak maliyetlerin en aza indirgenmesi sağlanır.

Satınalma talebinden başlayarak, talebin onaylanmasından, tekliflerin alınmasına, en uygun teklifin ve tedarikçinin seçilmesine, siparişe otomatik dönüştürülmesine ve satınalmanın gerçekleşerek depoya girişine kadar tüm süreçlerin takibi sağlanır. Sözleşme Takibi ile tedarikçiler ile yapılan sözleşmeler doğrultusunda, teklif aşamasından fatura aşamasına kadar satınalmanın tüm adımlarında, miktarsal ve/veya tutarsal kontrol sağlanabilir. Bu sayede, sözleşmelerde belirtilen tutardan ve/veya miktardan daha fazla ürün teminine engel olarak, kayıpların önüne geçilir.

Bağlantılı belge yapısı ve kapsamlı onay mekanizmaları sayesinde tüm süreç kontrol altında tutularak takibi kolayca yapılabilir. Kişiselleştirilebilir hareket ve liste ekranları ile gelişmiş raporlar kullanıcıların ihtiyaç duydukları analizleri en verimli şekilde yapabilmesine olanak tanır.

Satınalma Bütçe Takibi

Bütçe Yönetimi modülü ile olan entegrasyonu sayesinde satınalma talebi ya da siparişi oluştururken yeterli bütçenin olup olmadığını kolaylıkla kontrol edip bütçe kontrollü satınalma işlemi yapabilirsiniz. Ayrıca satınalma hareketlerinde ilgili satınalma bütçesini seçebildiğinizden herhangi bir bütçe kapsamında yapılan tüm hareketleri izleyerek raporlayabilirsiniz.

satin-alma

Genel Özellikler

  • Planlama ve Lojistik Yönetimi
  • Yetki ve Onay Sistemi
  • Sözleşme Yönetimi
  • Stok Kontrol Parametreleri
  • Asgari-Azami Stok Seviyeleri ve Optimum Sipariş Edilme Miktarları
  • Tedarikçi Değerlendirme Sistemi
  • Belgelerin Bölüm, Personel, Tedarikçi, Onay Durumuna Göre İzlenebilmesi
  • Ödeme Koşulu, Fiyat Listesi, İskonto Tanımları
  • Teklif Değerlendirme
  • Parçalı Aktarım
  • Sipariş Rezervasyon İşlemleri
  • Sipariş Dondurma işlemleri

Tedarikçi / Teklif Değerlendirme Sistemleri

Likom Gusto Satınalma modülüyle birlikte yer alan Tedarikçi Değerlendirme Sistemi sayesinde, istenilen kalitedeki ürünü zamanında teslim eden yüksek performanslı tedarikçilerinizi saptayabilir ve siparişlerinizi onlardan temin ederek işlerinizi size yakışan kalitede ve söz verdiğiniz zamanda tamamlamanın gururunu yaşarsınız.

Tedarikçi Değerlendirme Sistemi ile istenilen dönem aralığı içerisinde tedarikçi performansını miktar, zamanında teslim, kalite, performans yeterlilikleri gibi kriterlerle tedarikçi ya da tedarikçi grubu bazında kolaylıkla ölçebilirsiniz. Ayrıca puanlama sistemini geliştirebilir, değerlendirme anketleri düzenleyerek tedarikçi performans ölçümünü kolaylaştırabilirsiniz.  Teklif değerlendirme süreçlerinde de tüm teklifleri karşılaştırabilir, en uygun teklifi seçmekte hızlıca karar verebilirsiniz.

Çok Yönlü Belge Bağlantıları

Verilen siparişlerin tedarikçi ile yapılan sözleşme koşullarına uygun olarak gerçekleştirilmesini sağlayabilirsiniz. Örneğin, Malzeme İhtiyaç Planlama modülü ile olan tam entegrasyon sayesinde ihtiyaca uygun miktar ve zamanda onaya bağlı olarak otomatik satınalma talepleri oluştuğundan bilinçli satınalma kararları verebilir ve sistem üzerinde yapılan planları hızlıca faaliyete geçirebilirsiniz.

Satınalma hareketlerinin doğrudan satış irsaliyesi ya da satış faturasına aktarılabilmesi, alınan tekliflerin birden fazla satınalma hareketine aktarılabilmesi, sabit tedarikçilerde stok tutma maliyetlerini düşürmek amacıyla malın teslim tarihini kontrol edebilmek üzere sevk emri düzenleyebilme gibi özellikler sayesinde süreçlerinize en uygun şekilde uyarlama yapabilirsiniz.

Satınalma Sözleşme Takibi

Satınalma süreçlerinde, Sözleşme Yönetimi ve Takibi özelliği ile yapılan anlaşmalar doğrultusunda teklif aşamasından fatura aşamasına kadar tüm işlemlerin miktarsal ve / veya tutarsal kontroller ile izlenebilmesini sağlar. Satınalma Sözleşmeleri Sistemi ile alınan ham madde, malzeme, ürün, hizmet ve sabit kıymetlerin miktar, tutar ve ödeme koşullarını izleyebilir ve sözleşme bazında yapılacak ödemelerin beklenen ödemeler ile denetimini sağlayabilirsiniz.

Risk Yönetimi

Rekabet ortamında firmaların finansal planlamalarını ve müşterilerinin performanslarını ölçme ihtiyacı gün geçtikçe daha önem kazanmıştır. Müşterilerin ödeme gücünü, firma için oluşturduğu risk oranını takip edebilmek iş dünyasında önem verilen bir konu haline gelmiştir. Cari Risk Yönetim Sistemi de bu ihtiyacın bir sonucu olarak ortaya çıkmıştır.

Yoldaki ve Rezerve Edilen Malların Takibi

Gelişmiş rezervasyon yapısı ile verilen sipariş ve sevk emri bazında tekli ya da çoklu stok rezervasyonlar oluşturarak malzeme akışlarını kontrol edebilir, sipariş, üretim, sevkiyat ve satınalma süreçlerinde kaynak kullanım çakışmalarını engelleyebilirsiniz.

Fiyat Listeleri

Stok ve hizmetlerin alış ve satış fiyatları fiyat listesi olarak tanımlanabilir. Tanımlanan fiyat listeleri teklif, sipariş, irsaliye ve fatura hareketlerinde seçilerek fiyat yönetimi kolaylıkla sağlanır.

Onay Mekanizması

Tüm satınalma aşamalarının kapsamlı onay mekanizmaları ile yürütülmesi ve satınalma hareketinin bir sonraki harekete (sipariş, sevk emri, irsaliye, fatura) kullanıcı onayına bağlı olarak istenildiği miktarda aktarılmasını sağlayabilirsiniz.

Orta ve Büyük ölçekli işletmeler için sektör bağımsız geliştirilen Likom Gusto ERP, gereksinim duyulan tüm iş süreçlerinin verimli ve güvenilir şekilde yönetilmesini, her seviyede yöneticinin dinamik parametrelerle etkin sorgulamaları gerçekleştirmesini ve doğru kararları zamanında almalarını sağlayan bir Kurumsal Kaynak Planlama Yazılımıdır.